ATOMIK: RunGunJumpGun is een loodzware 2D-actieplatformer waarin je de wereld trotseert met een krachtig wapen dat de zwaartekracht kan manipuleren. ATOMIK: RunGunJumpGun is een knalharde en knotsgekke psychedelische platformer met een heleboel gestoorde personages, een eenvoudig aan te leren maar moeilijk te beheersen gameplay en een geweldige soundtrack.
De tweeknopsbesturing kan niet eenvoudiger zijn. Met een knop schiet je omlaag waardoor je jezelf de lucht in schiet. De andere knop schiet vooruit en vernielt alles op je pad.
Spelers zullen constant moeten afwisselen tussen het schieten en zweven om door de nauwkeurig ontworpen levels te komen. En sterven zul je.