Agony gooit je midden in de hel, waar je moet proberen te overleven en het raadsel achter de mysterieuze Rode Godin moet oplossen. Zij is de architect van deze gruwelijke plek van leed en pijn, en de enige die weet hoe men van deze plek kan ontsnappen. Maar er is nog meer aan de hand. Jij krijgt namelijk de kracht om demonen en andere zielen over te nemen om een uitweg te vinden.
Agony bevat een volledige verhaalstand en een open uitdagingssysteem dat willekeurig levels genereert.