CLU CLU LAND is een actiegame die door Nintendo in 1984 werd uitgebracht.
In CLU CLU LAND ga je met hoofdrolspeler GLOOPY op zoek naar de goudstaven die in elk level zijn verstopt.
GLOOPY gaat automatisch vooruit, door de paaltjes in het level vast te grijpen en weer los te laten kun je GLOOPY alle kanten op sturen.