Ooit regeerde een kwaadaardige en wrede koning over het land. Hij terroriseerde eenieder die het tegen hem opnam. Hij en de legendarische poort naar Archvale zijn ten prooi gevallen aan allerhande spookverhalen en uiteindelijk vervallen tot mythen. Alles wat er van hem over is, zijn de onsterfelijken; wezens die de koning vervloekte om voor eeuwig in zijn kerkers te verblijven.
Alleen jij kunt de onsterfelijken verslaan en de wereld ontdoen van de duistere schaduw die de koning achterliet. Reis door verschillende gebieden, en maak betere wapens en uitrusting buit of bouw ze zelf. Deze upgrades helpen je in je strijd tegen tegen de vele vijanden op het pad tussen jou en de waarheid over de mythische poort naar Archvale.