Raas in stijl door het slagveld in jouw "Crossbreed", een mechpantser gemaakt van zowel menselijke als buitenaardse technologie.
De constant wisselende gameplaydynamiek geeft een nieuwe draai aan het shoot 'em up-genre, waarmee het genre naar een nieuw, modern tijdperk wordt gebracht. Het vaardigheidsniveau dat je nodig hebt om kogels te ontwijken en de vijand te verslaan blijft echter hoog.