Atelier Meruru ~The Apprentice of Arland~ DX
De derde release in de Arland-reeks. Meruru is de prinses van het kleine land Arls en is van plan om gebruik te maken van alchemie om de groei van haar land te stimuleren. Gebruik Synthese, Verkenning en Gevechten om de bevolking binnen de tijdslimiet te laten groeien en de welvaart van het koninkrijk te stimuleren.
Het hoofdpersonage Meruru is de prinses van een klein land. Je doel is om dat koninkrijk verder te ontwikkelen en voor welvaart te zorgen. Alchemie, verkenning, gevechten en ontmoetingen zijn de belangrijkste middelen om de groei van je koninkrijk te stimuleren.
Ontwikkelingspunten zijn belangrijk voor de groei van je koninkrijk en voor de bouw van nieuwe faciliteiten. Je verdient ze door aan de verzoeken van bewoners te voldoen. Het koninkrijk is afhankelijk van Meruru om te kunnen groeien.