Vloei acrobatisch en behendig door een mysterieuze wereld van mythen en legenden in Bō: Path of the Teal Lotus, een kleurrijk met de hand getekend avontuur geïnspireerd op Japanse folklore.
Ga op een magische reis als Bō, een hemelse bloesem (tentaihana) die uit de hemel is neergedaald om een sleutelrol te spelen in een oud en mysterieus ritueel. Gebruik je legendarische bō-staf om te stuiterd en vloeiend door een buitenaards rijk vol met de hand getekende, droomachtige landschappen, vreemde en schattige yokai en enorme monsters uit de oude Japanse legenden te zweven.
Verken een diverse en onderling verbonden wereld in een 2,5D side-scrolling actie-platformer met metroidvania-elementen. Reis naar een spookkasteel, een bloeiende op Japan geïnspireerde metropool en nog veel meer vreemde en wonderlijke plaatsen, en vind manieren om terug te reizen en nieuwe paden en verrassingen te verkennen.
Navigeer door de platformuitdagingen van de wereld met acrobatische precisie, elegantie en finesse. Gebruik het kenmerkende beweeg-en-reset-systeem van Bō om efficiënt nieuwe gebieden te bereiken of te herstellen als je geen voet aan de grond kunt krijgen.
Zet en drink magische thee om krachtige nieuwe vaardigheden te ontgrendelen voor Bō's van gedaante verwisselende staf. Verpletter vijanden met de Mochi Mallet, ontgrendel nieuwe bewegingstechnieken zoals de Lotus Dash en Grappling Gun, en word onderweg steeds sterker.
Elke kleurrijke Daruma-pop die je ontdekt, kan worden geüpgraded en opgeroepen naar het slagveld, waar deze schattige en krachtige bondgenoten spreuken en andere spectaculaire vaardigheden kunnen inzetten om je te helpen in de strijd.
Ontdek een levendige 2,5D-visie die de schoonheid van schilderijen, de persoonlijkheid van met hand getekende illustraties en de elegantie van papercraft combineert.
Speel met een cast van bizarre en schattige yokai (bovennatuurlijke geesten uit de Japanse folklore) en andere originele personages geïnspireerd op Japanse mythen, allemaal tot leven gebracht met traditionele handgetekende frame-voor-frame 2D-animatie. Help ze met hun missies of ga gewoon langs voor een praatje en een kopje thee.
Daag reusachtige, ontzagwekkende monsters uit de Japanse folklore uit! Je zult al je kennis en acrobatische vaardigheden moeten gebruiken om deze machtige tegenstanders te verslaan en verder te komen op je zoektocht.
Drijf mee op de muziek van een prachtige originele soundtrack gecomponeerd door Moisés Camargo, die traditionele Japanse instrumenten vermengt met moderne orkestmuziek.