BZZZT is een snelle “jump-dash-run” platformgame die een nostalgische pixel-art look combineert met een modern gameontwerp. Het is bijna in zijn geheel gemaakt door één ontwikkelaar – Karel Matejka, bekend als Ko.dll, als eerbetoon aan geliefde klassieke games.
Deze waanzinnig gedetailleerde, pixel-art platformgame, geïnspireerd door de technologische revolutie van de jaren 80, vervoert je terug in de tijd, waar je een spannend avontuur zult beleven vol slim ontworpen levels, een hele reeks vaardigheden om te ontgrendelen en intense baasgevechten!
In een supergeheim laboratorium werken de uitvindende dokter Emily en de wereldberoemde professor Norbert aan een zeer geheim project. Door hun gezamenlijke onderzoek en intellect slaagden ze er uiteindelijk in een piepkleine robot tot leven te wekken met een grote AI-persoonlijkheid! ZX8000, niet groter dan een gewone huishoudelijke broodrooster, maar met enkele buitengewone vaardigheden, is klaar om de wereld te redden, platform na platform!
En de wereld van BZZZT moet worden gered van de duistere krachten die er spelen. De kwaadaardige gekke wetenschapper, Badbert, bereidt zich voor om zijn schandelijke plannen op een nietsvermoedende wereld los te laten zodra hij het perfecte evenwicht van duisternis, kwaadaardigheid en waanzin vindt. Bwahahaha!
Dus, waar wacht je nog op? Pak je controller en navigeer ZX8000 door zijn missie om Badberts kwaadaardige plannen te dwarsbomen!