Ball laB is een recht-door-zee platformspel met precisie in een minimalistische pixelstijl met een rustgevend kleurenpalet dat zich ontdoet van de moderne complexiteit en terugkeert naar een simpelere, meer uitdagende vorm van gamen. Elk puzzellevel bestaat uit één volledig scherm en het doel is van het ene uiteinde van het level naar het andere te komen zonder ten prooi te vallen aan scherpe punten, valkuilen of andere gevaren.
Je bent een bal. Je kunt over vlakke oppervlakken rollen, naar richels stuiteren, op platforms springen, dubbelspringen of met de lift richting je doel gaan. Als je op een van de gevaren stuit, kom je direct weer terug aan het begin van het level en gaat je sterfteteller één omhoog. Hoeveel pogingen heb je nodig om alle 50 uitdagingen te voltooien?