Battle Princess Madelyn is een game die de reis volgt van een jonge ridder in opleiding, Madelyn, en haar spookachtige hond, Fritzy. Ze gaan op reis om haar koninkrijk en haar familie te redden uit de greep van een boosaardige tovenaar.