Besiege is een fysiek gebaseerd bouwspel waarin je middeleeuwse belegeringsmachines construeert en immense forten en vredige dorpjes verwoest. Bouw een machine die windmolens kan verpletteren, bataljons dappere soldaten kan uitroeien en waardevolle grondstoffen kan vervoeren, en verdedig je creatie tegen kanonnen, boogschutters en wat de wanhopige vijanden ook maar tot hun beschikking hebben. Creëer een ronkend gevaarte, of klungel de lucht in, en veroorzaak chaos in volledig vernietigbare omgevingen. Uiteindelijk moet je elk Koninkrijk veroveren door hun kastelen te verlammen en hun mannen en vee te vernietigen, op de meest creatieve of klinische manier mogelijk!