Blackwind is een topdown scifi-actiespel waarin je een tiener speelt die in een prototype van een gevechtspak een alieninvasie moet zien te overleven. Neem het op tegen vijanden, schakel ze een voor een uit en vecht terug om een planetaire invasie te stoppen.
Wanneer het ruimteschip Pandora wordt neergeschoten, komt James Hawkins vast te zitten in een militair Battle Frame-pantserprototype terwijl hij richting Medusa-42 stort. De Raknos-horden teisteren ondertussen de planeet en laten elke menselijke mijnkolonie in puin achter, dus James heeft niet lang de tijd om uit te zoeken hoe het pantser werkt als hij zijn gevaarlijke omgeving wil overleven en zijn vermiste vader wil vinden.