Bonkies is een vrolijke party-game over samenwerking, ruimtebouw en de kolonisatie van het zonnestelsel met een team van apen.
Jij en je beste vrienden krijgen de taak om allerlei soorten eigenzinnige constructies te bouwen op verre planeten. Stapel blokken op elkaar volgens een gegeven ontwerp. Je moet hiervoor samenwerken met andere dieren in de ruimte en leren om je betrouwbare aap-paratuur goed te gebruiken: een met bananen volgetankte jetpack en een sterke robotarm.
Daarnaast moet je de gekste blokken gebruiken (magneten, raketten en zelfs kernfusies zijn een goed getrainde astronaut zoals jij niet vreemd). Je gaat werken op exotische en niet-zulke-aapvriendelijke plekken. Wie heeft gezegd dat ruimtebouw makkelijk zou worden?
Om je opdracht nog interessanter te maken, heb je soms een aantal nogal ongebruikelijke blokken tot je beschikking. Dat is niet altijd makkelijk: wacht maar tot je moet proberen een wegvliegend raketblok te vangen of een explosief kernfusieblok moet hanteren.
Bananen zijn het ruimtevoedsel van de toekomst! Stel jouw voorraad veilig door tijdrecords te verbreken. Als je er genoeg verzamelt, speel je nieuwe vrienden vrij!