BookyPets Legends neemt kinderen mee naar de andere kant van het universum, het magische koninkrijk van Imaginatios dat bewoond wordt door alle personages uit sprookjes en door magische wezens met boekvormige vleugels, de BookyPets!
BookyPets verwerkt lezen naadloos in de gameplay en het verhaal van het videospel om kinderen tot lezen aan te zetten. Nu wordt lezen en spelen één en hetzelfde.