Boot Hill Heroes is de eerste game in een serie die elementen van de spaghettiwesternfilm - revolverende bandieten, dappere politieagenten en de ongetemde wildernis - combineert met een klassieke RPG-verhaallijn en gameplay. Het is een episch Wild West-avontuur boordevol spanning, intriges en een dosis humor.