Boxville is 2-in-1: een animatiefilm en een puzzelspel.
Boxville is goed om alleen te spelen om de sfeer in te duiken en je hersenen uit te dagen met geavanceerde logische puzzels en raadsels, of om met een vriend of familie te spelen om unieke audiovisuele ervaringen te delen en de puzzels samen op te lossen.
Het kernidee van de game is dat het niet alleen een game is, maar ook een animatiefilm die je tegelijkertijd kunt bekijken en spelen.
We hebben de gameplay van Boxville ontworpen met als doel je angst en stress weg te nemen. Je kunt de wereld verkennen en observeren zonder haast en druk.
De game zit vol met omgevingsmissies en logische puzzels die we zorgvuldig hebben uitgekozen uit honderden opties.
Blue Can (onze held) verloor daardoor zijn beste vriend. Hij begon zijn zoektocht, maar het is niet zo eenvoudig om je na aardbevingen door de stad te verplaatsen. Hij moet een manier vinden om vooruit te komen, de vriend terug naar huis te brengen en de echte reden voor al die aardbevingen te ontdekken. Er zijn veel avonturen, nieuwe vrienden en het zijn niet alleen vrienden die onderweg op hem wachten.
Hij moet nieuwsgierig, inventief, voorzichtig zijn en anderen helpen om zijn doel te bereiken.