Breeder Homegrown is een korte horrorgame over een familie die al meerdere generaties te maken heeft met een vreemd wezen. Je krijgt puzzels voorgeschoteld, maar de game is vooral gebaseerd op sfeer, muziek en dialogen.
De hele ervaring duurt 40 tot 90 minuten afhankelijk van de mate waarin je op verkenning gaat.
Dit is de "director's cut" van Breeder Homegrown. Dialogen werden verbeterd, een aantal problemen zijn opgelost en als je goed kijkt, vind je misschien wel wat nieuwe, kleine surprises.