Als nieuwe medewerker in het Aperture Science-testlab is het jouw taak om bruggen, opritten, glijbanen en andere constructies te bouwen in 60 testkamers en de Bendies in hun voertuigen veilig over de finishlijn te gidsen.
Maak gebruik van de vele Portal-gadgets, zoals portalen, voortstuwingsgel, afweergel, betrouwbare stuiterplaten, kubussen en meer om de schildwachttorens, zuurbassins en laserbarrières te omzeilen, schakelpuzzels op te lossen en de testkamers ongedeerd te doorlopen.
Laat Ellen McLain, de originele stem van GLaDOS, je door de uitleg leiden en leer alle tips en trucs die een echte medewerker van Aperture Science moet kennen.