Daarom leeft er in de atmosfeer van een vreemde, onvriendelijke planeet, onder de brede kruin van de ruimtetuin "Ailanthus", een ras van kunstmatige bedienden - Artifieten.
Een jonge Artifite - ontdekkingsreiziger, Ein, wordt gekweld door een vaag verlangen. Hij weet niet wanneer de expeditie is begonnen en waarom ze nog steeds haar doel niet kan bereiken. Eén ding weet hij wel zeker: omdat ze hier een tijdje vastzitten, moet hij een meisje zoeken. En hij heeft precies de juiste in gedachten.