Caveblazers is een roguelike-platformgame vol actie die zich afspeelt in een fantasiewereld. Elke run is uniek met willekeurig samengestelde levels om te verkennen en een schat aan voorwerpen, wapens en pantsers om te ontdekken.
Terwijl je steeds dieper in de grot afdaalt, ontdek je nieuwe gebieden om te verkennen, nieuwe wapens, en nieuwe monsters om ze op te testen.
Caveblazers is een moderne platformer met roguelike- en RPG-elementen, zoals een permanente dood, random potionsoorten, een inventarissysteem in RPG-stijl en tientallen items, uitrustingstukken en upgrades!
Elke dag wordt een nieuw avontuur gegenereerd! Deze run is voor alle spelers hetzelfde en je krijgt maar één kans hem te halen! Aan het begin van deze challenge runs krijg je telkens een andere loadout en eigenschappenset.
Gebruik een schat aan vrijspeelbare hoeden, kostuums, mantels en meer! Of misschien trek je liever alles uit om naakt door de grot te rennen? Het is jouw feestje!
Caveblazers biedt iets heel anders dan de simpele vechtsystemen die je in de meeste moderne Roguelike-games tegenkomt. In plaats daarvan biedt de game vloeiende, vermakelijke en flitsende gevechten die extra leuk worden door de rondvliegende bloedspetters die ook echt op vloeren en muren achterblijven.
Alsof dat alles nog niet genoeg was, biedt Caveblazers ook een lading extra uitdagingen waar doorgewinterde spelers hun tanden in kunnen zetten. Deze uitdagingen worden beloond met nieuwe voorwerpen, wapens en perks!