In de jaren 70 regeerde een totalitair regime bekend als Het Ministerie met ijzeren vuist. Ze begingen verscheidene onmenselijke en grimmige handelingen tijdens hun heerschappij. Die dagen zijn echter voorbij, omdat ze nu hopen zich aan te kunnen sluiten bij de Europese Unie.
Je speelt als een agent met codenaam: ‘Desmond’, gestuurd door Het Ministerie met de opdracht strikt geheime documenten van het Eicksebos landgoed te vinden en vernietigen. De documenten onthullen weerzinwekkende feiten over wat er daar in het verleden is gebeurd. Jouw reis leidt echter tot een onplezierige en gruwelijke ontdekking – Project Alpha.