Cities: Skylines is een moderne versie van een klassieke stedenbouwgame. De game bevat originele gameplay die de spanning en moeilijkheden bij het stichten en onderhouden van een echte stad simuleren. Cities: Skylines heeft realistische transport- en economiesystemen en is geschikt voor elk soort speelstijl, waar en wanneer je maar wilt.
De nieuwe Nintendo Switch-versie van deze tophit is mobieler dan ooit en heeft een gebruikersinterface die speciaal voor de Nintendo Switch opnieuw is ontworpen. Verder krijg je twee van de meest populaire uitbreidingen voor Cities: Skylines, namelijk After Dark en Snowfall.
Exclusief voor de Nintendo Switch: met de HD-trilfunctie kun je het meest efficiënte gebied vinden om dienstgebouwen in je stad neer te zetten. Pro-controllers worden ook ondersteund en extra tutorials helpen je de eerste keer dat je speelt.
Uitgebreide lokale verkeerssimulatie: de uitgebreide expertise die Colossal Order heeft opgedaan bij de ontwikkeling van de Cities in Motion-serie wordt ingezet voor volledig uitgewerkte, goed ontworpen transportsystemen.
After Dark: deze uitbreiding draait met name om entertainment en toerisme. Maak gebruik van de dag- en nacht-cyclus en benader het beheer van je stad eens van een andere kant. Bouw je een bruisende stad die 's nachts volledig tot leven komt, of een stad die ten onder gaat aan de gevaren en tegenslagen van de late uurtjes?
Snowfall: als het kouder wordt in de stad, dan stijgt de moeilijkheidsgraad dankzij extra uitdagingen en hulpmiddelen, zoals sneeuwkaarten, trams en verwarmingssystemen. De game kent temperatuurmetingen, cosmetische weersverbeteringen, extra parken en vereisten wat betreft de infrastructuur om je inwoners warm en veilig te houden in de ijzige kou.