Basisgameplay
Containment is een kleine, minimalistische strategie- en simulatiegame waarin je de uitbraak van bacteriën probeert tegen te gaan. Je krijgt de basisgameplay snel onder de knie, maar steengoed worden in Containment is allesbehalve kinderspel. Je kunt de game in één keer uitspelen, maar het duurt waarschijnlijk wel wat langer om de top van het klassement te bereiken en de uitdagingen te voltooien.
Het spel heeft een leuke en strakke vormgeving met een visueel aantrekkelijk kleurenpalet en overal interessante interacties. Op een rustgevende, ontspannende soundtrack ga je de strijd aan met bacteriën die zich onophoudelijk vermenigvuldigen.