De tranen van een jonge heks zijn door een demon in een sleutel veranderd om een poort naar de hel te openen.
In Cursed Castilla kruip je in de huid van Don Ramiro, een ridder die, in opdracht van koning Alfons VI, het kwaad voor eens en altijd uit Tolomera moet verdrijven.
Don Ramiro moet het opnemen tegen Mouras, Ojáncanos, Nuberus en Malismos: wezens uit de Europese folklore en ridderromans, zoals Amadís de Gaula. Gebruik diverse wapens om de vijanden te verslaan.