De wereld is veroverd door kunstmatige levensvormen. Een wanhopige roep om hulp is voor Shadow aanleiding erop uit te trekken om te ontdekken hoe de onstuitbare verwoesting in gang is gezet. Hak jezelf een weg door technohordes, spring langs valstrikken en vind je weg temidden van de ruïnes van Mekacity. Alleen jij kunt de geheimen ontdekken van de oude krachten die bij je clan horen.