D/Generation : The Original
We vrezen dat onze medewerkers die vastzitten in ons lab in Singapore weinig overlevingskansen hebben. Iedereen die bekend is met de Neogen-organismen die in dit lab worden geproduceerd zal het kunnen beamen dat elke reddingspoging een zelfmoordactie zou zijn. Er rest geen hoop meer voor overlevenden.
Voor de uitbraak hebben onze satellieten een explosie vlakbij de top van het gebouw waargenomen. Dit is de plek waar Derrida, onze hoofdwetenschapper, het volgende Neogen-prototype maakt: de D/Generation.
De D/Generation staat voor een extreem geavanceerd stadium van kunstmatige evolutie.
We moeten accepteren dat de D/Generation nu echt bestaat. En dit is waarschijnlijk pas het begin. Als dat ding uit het gebouw weet te ontsnappen, is niemand meer veilig voor de D/Generation.
Met je jetpack ben je van Finland over het Oeralgebergte en via Azië naar Singapore gevlogen om een pakket af te leveren bij de Genoq Biolabs. Je landt op de 80e verdieping van het gebouw en er is in geen velden of wegen iemand te bekennen. Wanneer je het gebouw binnengaat, valt de hoofddeur achter je dicht en je weet nog ternauwernood aan het beveiligingssysteem van het gebouw te ontsnappen.
De receptioniste schuilt achter haar bureau. Ze vertelt je dat de hoofdwetenschapper van Genoq, Derrida, het pakket wilt hebben dat je bij je draagt. Zijn laatste paniekerige bericht kwam meer dan een uur geleden. Dit pakket is belangrijker dan je had kunnen bedenken!
Er staat jou slechts één ding te doen: het pakket zo snel mogelijk bij Derrida krijgen en onderweg overlevenden redden als dat überhaupt nog mogelijk is.