Deserted is een gestileerd 3D-actieavontuur met lichte RPG- en verhaalelementen. Deserted is geïnspireerd op de buitenaardse sfeer van Out Of This World en combineert verhalende verhalen met survival en snelle strategische gevechten voor een spannend avontuur.
Overleven speelt in Deserted een centrale rol, maar zal je nooit straffen zolang je je drankjesvoorraad blijft bijwerken en je statistieken verbetert. Ontdekkingsreizigers worden beloond met ingrediënten en vaardigheden die je kunt upgraden om ze op weg te helpen.
De gevechten zijn zowel leuk als uitdagend, met de nadruk op snelle strategische gameplay.
Deserted biedt veel opties en upgrades om je vechtstijl aan te passen. Met een uniek skill tree-systeem kun je strategieën smeden tegen een groot aantal vijanden. De upgrades voor je wapens en statistieken helpen je het tij te keren tegen de sterkste vijand.
Lokale coöp - In Deserted hoef je niet alleen te spelen. We bieden lokale coöp voor maximaal 2 spelers tijdens de hele campagne. Speel als een vrouwelijke of mannelijke speciale agent.
Primair wapen - Een upgradebaar Holo-zwaard dat is gemaakt van energie in je onderarm gemonteerde modulesysteem snijdt door de meeste materie.
Gadgets - Granaten en werpvoorwerpen die krachtige explosies kunnen veroorzaken, veel vijanden kunnen decimeren en door obstakels kunnen barsten om verborgen doorgangen bloot te leggen.
Modules - Door verschillende modules uit te rusten, krijg je toegang tot verschillende vaardigheidsbomen waarmee je allerlei geweldige upgrades en unieke vaardigheden kunt vrijspelen.
Crafting - Om te overleven moet je grondstoffen oogsten. Gebruik de eigenschappen van planten en materialen om een hele reeks helende drankjes en tegengiffen te synthetiseren of granaten en geweerbatterijen te maken.