DUNGEON ENCOUNTERS is een dungeon-RPG van een aantal van de belangrijkste ontwikkelaars achter de legendarische FINAL FANTASY-franchise. In deze RPG moet je strategisch zijn om te overleven. De gestroomlijnde interface geeft je de vrijheid om je party voor te bereiden en te beheren terwijl je de laatste verdieping probeert te bereiken.
Tijdens je expedities ontdek je zeldzame en krachtige items, ontmoet je verdwaalde avonturiers die misschien wel nieuwe medestrijders worden en kom je oog in oog met dodelijke monsters te staan.
Ben jij opgewassen tegen de talrijke beproevingen en geheimen van de dungeon die je te wachten staan?
Gevechten zijn gemarkeerd met zwarte cijfers en verborgen op de kaart. Je kunt ze onthullen met een speciale vaardigheid, zodat je kunt kiezen waar en wanneer je het tegen je vijanden wilt opnemen.
Eerder ontdekte events worden genoteerd in het Event Log, een waardevol hulpmiddel waar je eerdere ervaringen kunt nalezen om toekomstige uitdagingen te kunnen tackelen.
Test je strategie in spannende gevechten met het Active Time Battle-systeem (ATB), beroemd geworden door de FINAL FANTASY-serie.
De gevechten staan onder regie van Ito Hiroyuki, maker van het ATB-systeem, en spelen zich af in realtime, gebruikmakend van een gepolijste en verfijnde versie van dit klassieke ontwerp, dat spannende, uitdagende gevechten belooft.