De wereld van Salt staat op het punt om in te storten. De inwoners waren ooit vrij van geest, maar worden sinds lange tijd onderdrukt en geteisterd. Maar nog niet alles is verloren, want uit de allergrootste diepten van hun angsten rijst een heldin, een straaltje hoop. Haar naam is Dandara.
Dandara is een unieke 2D-platformer in een oneindige wereld vol geheimzinnige wezens, geïnspireerd op het bekende Metroidvania. Geef de zwaartekracht van katoen en spring over vloeren, muren en plafonds! Ontdek mysteries, verborgen geheimen en een uiteenlopende cast in de wereld van Salt. Vecht, overleef en versla de vijand!
In de esoterische wereld van Salt maak je een reis door omgevingen die met veel liefde en zorg zijn vormgegeven. Met snelle en vloeiende bewegingen spring je op en over elk oppervlak, ongehinderd door de zwaartekracht.
Door handgemaakte pixel art en een originele soundtrack-compositie komt de wonderbaarlijke wereld van Salt tot leven.