Yamada-kun (36 jaar) is programmeur bij een grote game-uitgever. Hij heeft een hekel aan zijn werk. Elke dag, wanneer hij na zijn werk terugkomt in zijn appartement, werkt hij tot diep in de nacht aan zijn eigen game: een RPG waarin hij zelf de held is, de dappere Yamada!
Op een dag wordt hij op slag verliefd op zijn nieuwe buurvrouw, Maria-chan. Om deze gevoelens te kunnen verwerken, voegt hij prinses Maria toe aan zijn spel!
Keiichi Sugiyama's unieke mix van chiptunes en geneuriede melodieën sluit perfect aan op Yamada's retrowereld.
Hij wordt vergezeld door Enka BOSSA's oprichter en zanger, Caorinho Fujiwara, die het Japanse themalied "Gyakkou Zinsei" (Life Against the Tide) componeerde en de mysterieuze zanger Nagasa Bonus, wiens soepele stem over de chiptunes stroomt van "Retrograde life", het themanummer van de Engelse versie.