Death end re; Quest neemt het concept van een klassieke turn-based RPG op zijn kop, zodat je heen en weer kunt springen tussen de RPG-actie van de gamewereld en de onderzoekende, visuele verhaalsecties in romanstijl in het echt. wereld.
In de gamewereld kun je jezelf in spannende RPG-gevechten storten! Sla tegenstanders neer en gebruik het terugslagsysteem voor combo's. Als alternatief kun je het genre veranderen - van RPG tot shooter, gokspel, puzzel en biljart. De keuze is aan jou. De ontwikkeling van games klinkt misschien als plezier en games - totdat de grens tussen fantasie en realiteit vervaagt.
De Nintendo Switch -versie bevat alle gratis en in de handel verkrijgbare DLC die oorspronkelijk beschikbaar was voor eerdere versies, evenals alle inhoud van de originele Japanse versie van de game.
Arata Mizunashi, een spelprogrammeur, ontvangt een e-mail van Shina Ninomiya, een collega van hem die minder dan een jaar eerder op mysterieuze wijze verdween. Samen hadden ze gewerkt aan de ontwikkeling van de online game World's Odyssey (W.O.D.), een meeslepende virtuele wereld die tot leven werd gebracht door adembenemende, geavanceerde technologie. Maar de verdwijning van Shina bracht dit project abrupt tot stilstand. Nu is Arata verbijsterd te horen dat Shina Ninomiya sindsdien in de wereld van "W.O.D." is geweest. zit vast. Terwijl Arata zich verdiept in alle code die hij voor dit vervloekte project heeft geschreven, realiseert hij zich dat zijn spel nu vol zit met bugs en dat Shina de enige actieve speler is.
The Unbelievable - Verken de echte wereld in visuele romanstijl en los de W.O.D. of duik in de kerkers in de virtuele wereld van World's Odyssey. Elke beslissing die in de echte en virtuele wereld wordt genomen, kan van invloed zijn op welk personage mag leven en wie het duistere geheim van World's Odyssey zal ontdekken.
Turn-based RPG met een verschil - In dit turn-based vechtsysteem kunnen spelers naar believen wisselen tussen verkenning en vechten op het slagveld. Met het terugslagsysteem kunnen tegenstanders tegen muren worden gegooid en - bij bijzonder gewelddadige combo's - richting leden van je eigen groep. Gebruik zogenaamde veldbugs die verspreid zijn over het slagveld om de corruptie van een personage te vergroten en hem in glitch-modus te brengen!
Leer van fouten - In de glitch-modus zijn de basisstatistieken verbeterd en kun je speciale aanvallen gebruiken! Maar pas op, want zoveel vermogen kan nadelen hebben. Je moet ook bepaalde karakterspecifieke kerkervaardigheden activeren (ook bekend als "bugvaardigheden") om moeilijk bereikbare gebieden te penetreren en verborgen schatten te ontdekken!