In een duistere, dystopische toekomst leeft de mens verspreid over het sterrenstelsel, verdeeld in twee klassen. Je kruipt in de huid van een berooide, stateloze outcast die verlaten buitenaardse ruimteschepen en -stations afspeurt om te overleven. Je bent altijd op zoek naar dat ene ruimteschip in de Deep Sky-sector van de ruimte dat je ticket is naar het burgerschap en een zorgeloos leven op een aangename planeet.
Beleef Deep Sky Derelicts in zijn definitieve vorm, met de basisgame en twee stuks DLC: New Prospects en Station Life. Beide voegen onder andere nieuwe features, content, gebieden en gameplayelementen toe!