Delirium is een first-person grafisch avontuur waarin we de tiener rebel Lola besturen. Net als Lola zal ons hoofddoel zijn om uit Delirium te ontsnappen, samen met haar grillige broer Danny, die ons tijdens het avontuur zal vergezellen.
Om dit te doen, moeten we al onze vindingrijkheid inzetten om leuke puzzels op te lossen, ongewone scenario's te verkennen en eigenaardige personages te ontmoeten. In Delirium zullen we in staat zijn om te interageren met het podium om objecten te onderzoeken, ze op te pakken en ook te combineren met andere om verder te komen in het verhaal.
Met Lola en Danny beleven we een heel avontuur vol humor en vol verwijzingen naar de popcultuur, of het nu gaat om videogames, comics, films of series.