Desert Child
Je bent platzak, je hebt honger en je enige vrienden zijn een vintage hoverbike en een kom ramen noedels.
In Desert Child kruip je in de huid van een jonge en getalenteerde hoverbikeracer. Verdien geld met racen en losse klussen zodat je een ticket naar Mars kunt kopen om mee te doen aan de grootste race van het universum, de Grand Prix.
De wereld zoals wij die kennen wordt langzamerhand onbewoonbaar en veel mensen op aarde zijn naar Mars verhuisd voor een beter leven. Tot overmaat van ramp kondigt de overheid aan dat tickets naar Mars over twee weken duurder zullen worden, waardoor de rode planeet onbereikbaar wordt voor gewone burgers.
Je bezorgt pizza's, verzamelt wapenonderdelen, verdient premies en maakt onderweg vrienden. Tussen de races door bezoek je kleurrijke steden waar je je hoverbike kunt repareren en upgraden en van de plaatselijke keuken kunt genieten. Daarnaast vecht je tegen gangsters, premiejagers en allerlei kleurrijke personages voor een warme hap en wat geld om je hoverbike in goede conditie te houden.