Detention is een unieke horrorgame die sterk beïnvloed is door de Taiwanese en Oost-Aziatische cultuur, religieuze elementen en mythologie. Deze 2D horrorside-scroller is gebaseerd op het Taiwan van de jaren 1960 onder de krijgswet. Als speler controleer je personages die een school binnengaan waar gevaarlijke bovennatuurlijke gebeurtenissen plaatsvinden, in de hoop meer te weten te komen over de geschiedenis van deze spookachtige plek. De game biedt spelers een unieke game-ervaring en graphics.