Wat is “Disease -Hidden Object-”?
Het doel van de game is om items en documenten te zoeken, terwijl je mysteries op moet lossen en de waarheid moet zien te achterhalen over het oude ziekenhuis.
Om zijn dokterslicentie terug te krijgen besluit de protagonist de opdracht aan te nemen die zijn voormalige chef hem heeft aangeboden.
Het is zijn taak om medische spullen en materialen uit een verlaten ziekenhuis te verzamelen. Niets meer, niets minder.
Maar zodra hij in het ziekenhuis begon te zoeken, werd hij plotseling ernstig ziek.
De angstaanjagende mysteries van het ziekenhuis, de geheimzinnige materialen en de verhalen van de mensen die vroeger in het ziekenhuis leefden.
Hij komt steeds dichter bij de gruwelijke waarheid terwijl hij aan alles twijfelt wat er door zijn hoofd spookt.