2048. Na de arrestatie van een vooraanstaande figuur in de gemeenschap staat New York op zijn kop. Verdenkingen en aantijgingen vieren hoogtij in de stad als een verraderlijke drug die ‘Shard’ wordt genoemd zich verspreidt in de onderwereld. De toekomst van de stad is onzeker en als drie geharde burgers op zoek gaan naar de waarheid, ontdekken ze een complot dat het lot van de stad dreigt te veranderen.
Het door tech noir-klassiekers geïnspireerde Disjunction is een intens sfeervolle stealth-actie-RPG die drie onderling verweven verhaallijnen volgt en een interactief verhaal bevat waarin jouw handelingen echte, blijvende gevolgen hebben. Kies je speelstijl en gebruik een arsenaal aan futuristische technologie, cybernetische upgrades en wapens om je op brute wijze door de levels te knokken, of kies voor een onopvallende aanpak met stealth en niet-dodelijke uitschakelingen die geen sporen nalaten. Er hoef niemand dood... tenzij jij vindt van wel.