Het team achter de hit partygames Fibbage, Quiplash en YOU DON'T KNOW JACK biedt hier Drawful 2, de game met afschuwelijke tekeningen en hilarische foute antwoorden! Gebruik je telefoon of tablet om grappige en uitdagende dingen te tekenen zoals 'een griezelige tijger' of 'twee moeders die een gezellige dag hebben'.
Spelers typen wat ze denken dat de (waarschijnlijk vreselijk uitziende) tekening in werkelijkheid is, en daarna stemt iedereen - zelfs met een ploeg van mogelijk duizenden spelers - op wat ze denken dat het goede antwoord is.
Drawful 2 is een verbetering van de oorspronkelijke Drawful, waaraan je nu je eigen gebruiker-gegenereerde prompts kan toevoegen om nog vreemdere games vol met ‘inside jokes’ met je vrienden te maken, en heeft ook uitgebreide tools voor streaming.
Opmerking: om de menu's in de game te kunnen gebruiken heb je een Joy-Con of Nintendo Switch-Pro-controller nodig. Het is echter niet mogelijk om Drawful 2 met die controllers te spelen. Spelers hebben andere apparaten nodig zoals smartphones, tablets of pc's om te kunnen spelen via de website Jackbox.tv. Ieder apparaat met een browser die websockets en HTML 5 ondersteunt, kan als controller in de game worden gebruikt. Tijdens het spelen heb je een internetverbinding nodig.