Duped is een 2D-actiepuzzelplatformer. Jij bestuurt een vierkant en moet zien te ontsnappen uit een grot. Maak klonen, bestuur ze, gebruik schakelaars, maak lichamen van je vrienden, en word rondgeslingerd als een lappen pop.