Eiyuden Chronicle: Rising combineert een spannend avontuur door oude ruïnes met het verhaal van de herrijzenis van een stad uit de as.
Aangetrokken door lenzen en andere schatten in de nabijgelegen runengrafheuvels, leren onze helden dat de stad worstelt met de wederopbouw na een aardbeving en besluiten een handje te helpen. Onderweg lossen ze geschillen op tussen enthousiaste avonturiers en op hun hoede zijnde lokale bewoners, die vinden dat de grafheuvels niet verstoord mogen worden. Ze komen meer te weten over elkaars redenen om schatten te zoeken en dat schept natuurlijk een band.
Zoals je zult merken, verbergen deze runengrafheuvels een groot geheim dat noodlottige gevolgen heeft voor een van de personages. Wat begint als een simpele schattenjacht, verandert in een duistere samenzwering die de wereld op zijn grondvesten zal doen schudden en de toon zet die overgaat in het hoofdverhaal van Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes.
Het spel introduceert een deel van de cast van personages van Eiyuden Chronicle in een origineel verhaal met spannende actie en boeiende stadsverbeteringselementen.
Er zijn enkele voordelen voor spelers die het spel koppelen aan Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes.