In een wereld gehuld in duisternis, ergens diep in een fabriek, schijnt nog steeds het licht van de hoop.
ElecHead laat je spelen als Elec, een kleine robot met een missie om het licht terug te brengen voor de wereld.
Wanneer Elec muren, vloeren, platforms, schakelaars en meer aanraakt, laat hij er elektriciteit doorheen lopen en worden ze geactiveerd.
Hij kan ook zijn hoofd losmaken en gooien om dingen op afstand te activeren, maar wees voorzichtig: als hij zijn hoofd niet binnen tien seconden terugkrijgt, schakelt hij uit.
Elec zal letterlijk en figuurlijk zijn hoofd moeten gebruiken om een uitweg te vinden uit deze faciliteit vol vallen.