Nadat Evelyn Ishino-Aubrey de brui geeft aan haar techcarrière en drie jaar van de aardbodem verdwenen leek, duikt ze weer op als een proxy voor een virtuele app, Eliza genaamd. Deze app zou mensen moeten kunnen begeleiden/adviseren. Haar taak bestaat uitsluitend uit het lezen van een script dat haar in real-time door een AI is verstrekt, waardoor ze niet zelf kan bepalen wat ze wel en niet zegt. Is Eliza een technologisch wonder dat therapie brengt voor degenen die er anders geen toegang toe hadden? Of is het een ineffectieve vervanging voor technologiebedrijven om controle te krijgen over ons leven en de mensheid?
Terwijl ze opnieuw in contact komt met mensen uit haar verleden en de gewone mensen van Seattle leert kennen die Eliza gebruiken, bevindt Evelyn zich gevangen tussen verschillende kanten van het verhaal — en begint ze alles in twijfel te trekken over haar vorige leven en toekomst. Het wordt haar langzaam maar zeker duidelijk dat ze de onrust en duisternis van binnenuit moet confronteren.