WELKOM BIJ ELSIE
Elsie is een felgekleurde, hyperkinetische, rogue-like actieplatformer vol met procedureel gegenereerde levels, een leger robots en een grote verscheidenheid aan items en wapens om elke run zo uniek mogelijk te maken. Leer talloze magitek-wapens en -vaardigheden beheersen en omarm de chaos.
Welkom op de planeet Ekis, een overvloedige planeet vol met natuurlijke rijkdommen en wetenschappelijke ontdekkingen! Maar dit wonder verkeert in een staat van chaos door de vele natuurrampen die de wereld teisteren. Ons verhaal begint bij Dr Grey, een getalenteerde wetenschapper die een team van zeer geavanceerde androïden heeft gebouwd met de kracht om deze rampen te voorkomen. Deze androïden staan bekend als "The Guardians".
Sterf opnieuw en opnieuw en opnieuw in deze rogue-like dollemansrit; maar je staat steeds weer op om de chaos opnieuw te confronteren.
Maak een tournee door de spetterende, neonkleurige biomen van planeet Ekis. De procedureel gegenereerde levels zijn steeds weer anders en elke run biedt unieke uitdagingen en vijanden.
Maak strategische keuzes over upgrades, vaardigheden en wapens om de dynamiek van iedere run drastisch te veranderen. Experimenteer met verschillende speelstijlen en ontdek verwoestende synergieën.
Test je vaardigheden op razende robots, enorme eindbazen en bioom-Guardians; leer hun aanvalspatronen om als overwinnaar uit de strijd te komen.
Meng je in de strijd met Andru, een personage gespecialiseerd in mêlee-gevechten met unieke augments, wapens en vaardigheden. Duik bovenop de vijanden om ze in elkaar te beuken!
De Guardians ontlenen hun kracht aan de Arclight Core, een energiebron waarmee ze de elementen hun wil kunnen opleggen. De wereld vierde een nieuw tijdperk vol vrede en veiligheid, maar dit was slechts van korte duur: op een dag verdwenen de Guardians, zonder waarschuwing of verklaring.
Stormen trokken aan, zeeën kolkten en een nieuwe dreiging dook op in de vorm van een robotleger dat het huis van Dr Grey in de stad Neotoño bestormde.
Middenin de chaos en de dreiging van nog meer rampspoed, bouwde Dr Grey een laatste androïde... Elsie. Uniek in haar soort is het Elsie's taak om de Guardians te vinden en de planeet Ekis te redden.