Elke tien jaar moet er een offer gebracht worden om jouw volk te beschermen tegen de Abyss, een plek die zowel aanbeden als gevreesd wordt... Deze keer ben jij uitgekozen en in het duister gegooid... Niemand is ooit teruggekeerd, maar misschien kun jij het onmogelijke bereiken?
Verwelkomd door Nyx, die alleen met zijn rotsblokken in een grot woont, heb je tien jaar overleefd. Met zijn hulp probeer je in dit metroidvania platformer-spel een portal te bereiken waarmee je eindelijk kunt ontsnappen uit de diepte van de Abyss.
Een 2D actie-platformer in een duistere en sombere stijl - Elypse is een 2D metroidvania die platforming en actie combineert en zich afspeelt in de diepten van een helse wereld.
Een omgeving vol vallen en gevaren - Ontdek de diepten van de Abyss met een licht en lenig personage. Behendigheid en doorzettingsvermogen zijn nodig om de Abyss te verkennen en er heelhuids uit te ontsnappen.
Doorkruis de Abyss met het intuïtieve dash-and-slash-systeem - Gebruik een afgestemd en intuïtief dash-and-slash-systeem om een verraderlijke omgeving en kwaadaardige vijanden het hoofd te bieden.
Ontwikkel nieuwe kwaliteiten en vaardigheden - Maak gebruik van verschillende vrij te spelen kwaliteiten en vaardigheden om de slopende beproevingen van Elypse te overleven.
Verken opvallende omgevingen, vol sfeer - Ontdek drie verschillende biomen tijdens je wanhopige poging voor eens en altijd te ontsnappen uit de Abyss.