Enter the Gungeon
Enter the Gungeon is een dungeoncrawler waarin een zootje ongeregeld zich een weg naar persoonlijke verlossing schiet, plundert, duikt, rolt en sloopt, op zoek naar de legendarische schat van de Gungeon: het pistool dat het verleden kan doden.
Kies je held of speel samen in coöp en baan je een weg naar de bodem van de Gungeon. Overleef een uitdagende reeks aan verdiepingen met de gruwelijk schattige Gundead en angstaanjagende Gungeon-bazen die tot de tanden gewapend zijn. Verzamel schatten, ontdek verborgen geheimen en praat met opportunistische handelaren en winkeliers om je voordeel te behalen met krachtige items.
Ga op avontuur in de Gungeon, een voortdurend veranderende burcht waar de kogels je om de oren vliegen. Waag je kansen in de elegante handgemaakte kamers met procedureel gegenereerde labyrinten waarin alles op je af zal komen! Maar pas op, de Gungeon reageert zelfs op de meest ingetogen overwinningen op zijn schildwachten en vallen. Voor je het doorhebt is alles een stuk moeilijker!
De Gungeon bestaat niet alleen uit valkuilen en afgronden. Hou jezelf in toom en hou je pistool stevig vast als je het opneemt tegen de rebelse gewapende cultus van de Gundead. Deze onderdanen van het geweer stoppen nergens voor en gebruiken maar al te graag de meest smerige tactieken om alle helden te vermorzelen en hun tempel te verdedigen.