Escape String
Escape String is een 2D-puzzelspel dat zich afspeelt in een ongedefinieerde tijd en plaats. Een kleine humanoïde robot wordt wakker in het puin van een stortplaats in een grote fabriek.
Hij krijgt vreemde en raadselachtige berichten, van iemand die hem blijkbaar wil helpen. Het doel van de robot is om de grote fabriek te verkennen waar hij op zoek is naar antwoorden over wie hij en zijn mysterieuze helper op afstand zijn.
De speler bestuurt de robot niet rechtstreeks en in realtime, maar voegt bewegingscommando's in boven het scherm om de robot te vertellen wanneer het tijd is om te springen, te hurken en meer.
Het is dus een puzzelspel gebaseerd op perspectief: de speler moet de ruimtes tussen de robot en de obstakels berekenen. De obstakels zijn aanvankelijk volledig statisch, maar naarmate ze verder komen, zullen ze dynamischer en gevarieerder worden.
We zullen bijvoorbeeld bewakingsrobots hebben die dezelfde acties als onze robot gespiegeld zullen uitvoeren. Er zijn momenteel 40 niveaus, met 8 soorten obstakels.
De echte uitdaging zal zijn om het level te voltooien met zo min mogelijk indicaties (invoer) en deze commando's in een enkele regel (string) te geven, het beëindigen van het level en tegelijkertijd voldoen aan deze voorwaarden zal de ""gouden chip"" daarvan ontgrendelen. bepaald niveau.
De ""gouden chip"" wordt gebruikt om nieuwe skins voor onze robot te ontgrendelen. Deze titel is daarom zowel geschikt voor mensen die op zoek zijn naar een ontspannende puzzel, gezien de niet-dynamische gameplay, als voor mensen die op zoek zijn naar een uitdaging gezien het arcade-karakter.