Je bent een medewerker belast met het oplossen van problemen met de tijdstroom en wordt naar het noorden van Engeland gestuurd in mei 2015 waar zes mensen overleden in een woningbrand. Het is je verboden om de brand simpelweg te voorkomen. In plaats daarvan moet je de keuzes die de huisgenoten maken in de week voor de brand zodanig beïnvloeden dat ze allemaal de brand overleven.
Je moet langs de hele tijdlijn op en neer reizen, beslissingen op verschillende momenten gedurende de week veranderen, zodat de gevolgen ervan elkaar beïnvloeden en alle zes huisgenoten de brand overleven.
Maar het zijn niet alleen de huisgenoten die keuzes hebben. Zoek je gewoon de snelste en makkelijkste oplossing, of kun je de best mogelijke uitkomst voor iedereen vinden?
Je kunt op het verhaal van één specifiek personage concentreren en de keuzes in die tijdlijn volgen om daarna terug naar het begin te gaan en een ander personage te volgen.
Je kunt het verhaal benaderen als een forensisch detective, de uiteindelijke uitkomst van het verhaal observeren en dan je een weg terug naar het begin van de tijdlijn zoeken waarbij je in feite de gevolgen observeert en dan de oorzaak vaststelt.
Of je kunt gewoon dingen in chronologische volgorde bekijken en de tijdlijn voor je zien ontvouwen terwijl je alles observeert en beslissingen van de personages verandert terwijl de week vordert.