Eternum Ex is een retro platform-videogame met de look en feel van de arcadegames uit de jaren 80.
Sir Arthur is oud geworden... te oud. Hij heeft alles verloren wat hij had en liefhad. Nu hij niets meer te verliezen heeft, vertrekt hij naar Samarnath, een kwaad ondergronds koninkrijk (waaruit geen enkele ridder ooit is teruggekeerd) op zoek naar schatten, avonturen en bovenal vijf magische bollen die samen zorgen voor de eeuwige jeugd.
Dankzij de progressieve moeilijkheidsgraad en een pad dat onderverdeeld is in werelden van elk vijf niveaus, is Eternum Ex uitdagend, verslavend en een ode aan de nostalgie van het gouden tijdperk van arcadegames.
Dankzij een zeer eenvoudige gameplay-kern, een toenemende moeilijkheidsgraad, spannende en verslavende gameplay, en nauwkeurige besturing, is Eternum Ex perfect voor retro hardcoregamers, maar ook voor spelers die nog maar net beginnen met retrogames, en zelfs voor degenen die kinderen willen laten zien hoe games waren toen de game-industrie nog maar net begon en gameplay de belangrijkste factor was in een game.