Na de dood van zijn moeder en de arrestatie van zijn vader ervoor, probeert onze hoofdpersoon Mark contact met haar op te nemen via via een spiritueel bord, die op mysterieuze wijze explodeert en ervoor zorgt dat Mark verdwijnt. Dat is waar het allemaal begon: een reeks paranormale gebeurtenissen zal hem kwellen terwijl hij probeert de fragmenten van het spirituele bord te verzamelen en zo te ontdekken wat er daadwerkelijk gebeurt is.
De speler zal als Mark spelen, een tiener die de leiding heeft over zijn kleine broertje, omdat hij zojuist het verlies van zijn moeder heeft geleden en zijn vader daarvoor in de gevangenis zit. Onthul de visioenen en angsten die Mark kwellen. Hij is de enige die er vanaf wist... of toch niet!?
Het doel is om de fragmenten van het spirituele bord die in het huis zijn gevonden te verzamelen om contact op te nemen met Rose, haar* moeder, om natuurlijk de waarheid te ontdekken.
Het hele argument van Evil Inside speelt zich af in een mysterieus huis... Nou ja, bijna alles. Verken het huis van Mark dat voortdurend verandert. Langzaam zal de sfeer veranderen. Niets is wat het lijkt. Versla je angsten. Zie terreur en waarheid onder ogen. Maar bovenal... geniet van een echte horrorervaring.