BLIKSEMSNELLE RACES MET EEN BATTLE ROYALE-SAUSJE!
F-ZERO 99 op de Nintendo Switch biedt alle actie van de oorspronkelijke Super NES-game, met als twist dat je online de strijd aangaat met andere spelers. Neem het op tegen 98 andere spelers van over de hele wereld en ga voor de overwinning!
F-ZERO-piloten gaan de strijd aan in antizwaartekrachtvoertuigen die duizelingwekkende snelheden kunnen bereiken.
Races zijn spectaculair en een botsing zit altijd in een klein hoekje wanneer zoveel voertuigen tegelijk over het circuit scheren.
Kies uit vier verschillende voertuigen, elk met een eigen gevoel van besturing. Gebalanceerd, zwaar, supersnel of een uitmuntende versnelling – kies het voertuig dat het beste bij jouw speelstijl past!
Voltooi doelen om aanpassingsopties vrij te spelen, zoals stijlen of nieuwe kleuren voor je favoriete voertuig en de boost.
Ook kun je je pilotenprofiel versieren met je favoriete voertuig en dit gebruiken om je prestaties te laten zien aan je concurrentie!
Op elk circuit in F-ZERO 99 worden jouw vaardigheden en moed op flitsende wijze op de proef gesteld. Scherpe bochten, ruige stukken waardoor je voertuig haast tot stilstand komt, lanceerplaten, mijnen, laserbarrières en meer. Om de zege in de wacht te slepen moet je je stuurmanskunsten vertonen en risico's nemen zonder te crashen!
De energiemeter van je voertuig vormt de sleutel tot de overwinning. Je energiemeter raakt leeg als je in botsing komt met andere voertuigen, obstakels of barrières. Je kunt energie gebruiken om een tijdelijke boost te krijgen. Maar pas op, want als je energiemeter leeg is, kan je voertuig bij de kleinste botsing exploderen!
Als je voertuig explodeert, is de race voor jou voorbij, ongeacht je plek op de ranglijst. Gebruik boosts om langs je tegenstanders te scheuren en aan kop te komen, maar zorg dat je je energiemeter altijd in de gaten blijft houden.
Scheur over gloeiende pitszones, die op elk circuit te vinden zijn, om je energiemeter op te laden. Je kunt energie krijgen door draaiaanvallen of boosts te gebruiken om rokende voertuigen van tegenstanders te slopen en ze te elimineren.
Als voertuigen met elkaar botsen, verschijnen er astrale vonken op het circuit. Verzamel deze om je astraleboostmeter te vullen en gebruik vervolgens de astrale boost om over de astrale baan te suizen. Over deze speciale baan kun je je tegenstanders heel eenvoudig inhalen.